Wilgotne kulki bezglutenowe.

Kontynuując mój temat słodkości idealnych do kawy dziś mam dla Was pomysł na wilgotne kulki. Robi się je dosłownie chwilę, składniki mieszamy w dużej misce i gotowe. W przepisie nie wykorzystałam jajka tak więc zwolennicy jedzenia wegańskiego śmiało mogą wykorzystać przepis. Zawsze moim największym problemem było chodzenie po domu w poszukiwaniu czegoś słodkiego. Potrafiłam dziesięć razy zajrzeć do tej samej szafki żeby sprawdzić, czy aby na pewno coś pysznego nie umknęło mojej uwadze. Dlatego teraz zagospodarowałam sobie słoik, w którym w razie potrzeby czekają ciasteczka, kulki albo inne wypieki własnej roboty. Polecam ten sposób :)

Czego potrzebujemy?
dwa średnie jabłka
garść rodzynek
garść suszonych śliwek
pół szklanki mąki gryczanej
pół szklanki otrębów gryczanych
100 ml soku pomarańczowego lub mleka
pół tabliczki startej gorzkiej czekolady
cynamon, przyprawa korzenna

Jak to zrobić?
1. Jabłka myjemy, usuwamy gniazda nasienne, kroimy w drobną kostkę.
2. Suszone śliwki kroimy na małe kawałki.
3. Wszystkie składniki dokładnie mieszamy w dużej misce. Jeśli masa jest za gęsta możemy dodać jeszcze trochę mleka.
4. Z ciasta formujemy kulki i układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
5. Długość pieczenia zależy od tego jakie kulki chcemy uzyskać. Ja lubię, gdy są bardzo wilgotne w środku dlatego wkładam je do piekarnika nagrzanego do temperatury 180 st.C na 5-7 minut.


Sprawdź nasz najnowszy film na YouTube 
Copyright © 2014 siostry bukowskie. , Blogger