czwartek, 29 października 2015

Jak przetrwać jesień?

Na telewizyjnej reklamie czekoladek kobieta jesienią przypomina kobietę. Biega beztrosko po parku w zamszowej kurteczce i rajstopkach, rzuca w swojego mężczyznę kasztanem a ten w odwecie uwodzicielsko popycha ją stertę złotych liści. Oboje upadają z szerokim, śnieżnobiałym uśmiechem na twarzy i wtedy on spod kurtki wyciąga pudełko czekoladek. Melodyjka. pocałunek, ostatni kadr na park z oddali... To wersja epicka. A jaka jest rzeczywistość? Park przemierzasz tempem ekspresowym, żeby jak najszybciej dotrzeć do ciepłego pomieszczenia. Masz na sobie kurtkę uniemożliwiającą całkowite opuszczenie rąk i buty, w których Twoja noga przypomina stopę słonia. Nikt nie popycha Cię w kupę liście a gdyby tak się stało, to znając Twoje szczęście upadłabyś w niepożądany obiekt pochodzenia zwierzęcego. W dodatku jesteś przeziębiona. Jak przystosować się do panujących za oknem realiów? Zbliża się Sylwester a pożądany rozmiar 36 wywiera na nas coraz większą presję. Trzeba chodzić na siłownię a jesienna infekcja skutecznie nam w tym przeszkadza. 

Jak cieszyć się chłodem w stylu telewizyjnych gwiazd? Oto kilka wskazówek:
1. Hartuj ciało.
Obniżenie temperatury skóry sprawia, że zaczynają wytwarzać się limfocyty niszczące wirusy i bakterie. Od czasu do czasu warto więc zrezygnować z grubszego swetra i ubrać się "za cienko".
2. Rano szukaj światła.
Poranna kąpiel słoneczna reguluje wewnętrzny zegar i sprawia, że wieczorem pojawi się naturalna senność. To lepsze leczenie bezsenności niż łykanie tabletek.
3. Trudne zadania w południe.
Między godziną 12 a 13 mózg jest w szczytowej formie dlatego to najlepsza pora na koncentrację czy naukę.
4. Nawilżaj skórę.
Przebywanie w klimatyzowanych pomieszczeniach wysusza naskórek, a dodatkowo częste zmiany temperatur osłabiają drobne naczynka krwionośne.
5. Częściej wymieniaj szczoteczkę do zębów
Na używanej podczas przeziębienia szczoteczce do zębów pozostaną bakterie, które mogą wywołać nawrót choroby.
6. Wieczorem unikaj tłoku.
O tej porze układ odpornościowy funkcjonuje najgorzej, dlatego w późnych godzinach wieczornych staraj się unikać zatłoczonych miejsc, w których roi się od bakterii i wirusów. Może zamiast podróży tramwajem wybierz spacer?
7. Kładź się przed 24.
Jeśli zamiast spać będziesz działać, to Twoje ciało zacznie produkować adrenalinę i kortyzol. Nadmiar tych hormonów odbija się na zdrowiu. Nie próbuj też wysypiać się na zapas -drzemki nie regenerują wystarczająco dobrze.


okulary- Hawkers 129 zł
płaszcz- PresKA 249 zł
sweter- Superdry 309 zł
buty- Badura 449,99 zł

Na zdjęciach: Marsi


Zdjęcia: Pati