poniedziałek, 6 lutego 2017

Bezglutenowa pizza gryczana, bez drożdży.

W gimnazjum wyjście na pizzę ze znajomymi było apogeum szczęścia. Od tamtej pory wiele się w tym temacie nie zmieniło. Nadal uosabiamy sobotnie spotkania przy piwku i pizzy z najprzyjemniejszym zakończeniem tygodnia. Nie trzeba z nich rezygnować. Można jednak troszkę zmienić formę i zamiast pizzy na pszennym spodzie zaserwować sobie bezglutenową, na bazie kaszy gryczanej. To nasz autorski przepis, który robiłam po raz pierwszy. Przez chwilę miałam obawy, czy mój pachnący placek nie powinien przypadkiem wylądować w koszu. Efekt okazał się jednak zaskakujący i śmiało mogę stwierdzić, że ten osobisty wynalazek stawiam na równi z pizzą włoską.

 Czego potrzebujemy ?

spód:
woreczek kaszy gryczanej
jajko
ząbek czosnku
jedna starta marchew
4 łyżeczki pestek słonecznika
2 łyżki oliwy z oliwek
sól, pieprz
łyżeczka czarnuszki (opcjonalnie)
łyżeczka łuskanych nasion konopi (opcjonalnie)

sos:
4 łyżki pomidorów z puszki
2 łyżeczki koncentratu pomidorowego
pół ząbka czosnku
sól, pieprz, bazylia

górna warstwa:
wedle uznania (my użyłyśmy sera, szynki, pieczarek, cebuli, kukurydzy, szczypiorku)

Jak to zrobić?
1. Kaszę ugotuj według przepisu na opakowaniu.
2. Do ugotowanej kaszy dodaj ząbek drobno posiekanego czosnku, przyprawy, jedno jajko. Całość zblenduj blenderem na gładką masę. 
3. Do masy dodaj startą marchew, słonecznik, oliwę z oliwek, czarnuszkę (opcjonalnie), nasiona konopi (opcjonalnie). Całość wymieszaj na gładką masę.
4. Blachę do pieczenia wyłóż papierem, uformuj palcami placek do pizzy. 
5. Spód do pizzy piecz przez 20 minut w piekarniku rozgrzanym do 180 st.C. 
6. W trakcie pieczenia przygotuj sos do pizzy. Podane skłądniki zblenduj na gładką masę. 
7. Po 20 minutach wyciągnij spód, nałóż składniki do pizzy (według uznania) i piecz jeszcze przez około 8-10 minut,
9. Pizzę podawaj na ciepło lub zimno. Możesz zrobić do niej dodatkowy sos, np. czosnkowy albo tzatziki. 

Smacznego !