Tarta szpinakowa.

Kocham szpinak w każdej postaci. Idealny do sałatek, pierogów, kanapek, naleśników, do wszystkiego. Moją ulubioną wersją jest jednak tarta. Gdy mam nieco więcej czasu na zrobienie obiadu, przyrządzam  tartę ze szpinaku i czerwonej fasoli na spodzie razowym. Tak wiem, mozarella nie jest zbytnio fit, ale kocham ser i nie potrafię z niego zrezygnować więc w mojej wersji nie obejdzie się bez serowego wierzchu. Jeśli pracujecie nad zmiejszeniem tłuszczu w diecie, możecie oczywiście z niego zrezygnować. Do tarty zrobiłam jeszcze sos z jogusrtu greckiego, z czosnkiem i ziołami. Nie załapał się na zdjęcie ale wierzcie na słowo, że bardzo fajnie podkreśla smak, Jeśli będziecie mieli problem ze zrobieniem sosu, piszcie do nas wiadomości prywatne. Powiemy Wam dokładnie jak go przyrządzić.


Czego potrzebujemy?
kruche ciasto:
140 g mąki razowej orkiszowej
2 łyżki jogurtu naturalnego
1 jajko
pół łyżeczki soli
pół łyżeczki pieprzu
pół łyżeczki proszku do pieczenia
dwie łyżki oleju słonecznikowego

farsz:
500 g świeżego szpinaku
4 ząbki czosnku
1 duża cebula
2 jajka
łyżeczka masła
200 g serka śmietankowego typu Philadelphia
pół puszki czerwonej fasoli
ser mozarella (opcjonalnie)
sól, pieprz

Jak to zrobić?
1. Z podanych składników zagniatamy ciasto (będzie dość miękkie). Formę na tartę smarujemy olejem i wkładamy do niej rozwałkowane na cienki placek ciasto. Robimy małe dziurki widelcem. Spód wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i podpiekamy 10 minut.
2. Posiekaną cebulę i czosnek lekko podsmażamy na maśle. Dodajemy szpinak, serek śmietankowy i fasolę. Wszystko razem smażymy jeszcze parę minut. Doprawiamy do smaku.
3. Gdy farsz wystygnie przekładamy go do dużej miski i wbijamy dwa jajka.
4.  Po 10 minutach wyjmujemy formę z ciastem z piekarnika i nakładamy szpinakowy farsz. W swoim przepisie wykorzstałam jeszcze ser mozarella, którym obsypałam wierzch. Można jednak to pominąć.
5. Całość pieczemy jeszcze przez 20 min. w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. Tarta  świetnie smakuje zarówno na zimno ja na ciepło. Dobrze komponuje się z sosami na bazie jogurtu.
Copyright © 2014 siostry bukowskie. , Blogger