poniedziałek, 14 grudnia 2015

Jak nie przytyć podczas świąt?

Kiedyś ludzie musieli radzić sobie z brakiem pożywienia, dziś walczymy z jego namiarem. Wszechobecny kult jedzenia sprawia, że coraz ciężej jest nam sobie odmawiać. Hot-dogi wyskakujące na każdej stacji, kubły słodkiego popcornu do filmu i uwielbienie do kolorowego alkoholu są naszym problemem, o którym jeszcze kilkadziesiąt lat temu ludzie nie mieli pojęcia. Pysznych wynalazków powstaje coraz więcej. Nasz ulubiony batonik jest w trzech smakach, przy zakupie powiększonego zestawu dostajesz zniżkę na następny a do ...Poza tym idą święta. Wigilię mamy za dziesięć dni i bardzo prawdopodobnym jest, że przez te trzy dni jemy ilości jedzenia potrzebne do wykarmienia wojska. Jak nie przytyć podczas świąt? 
Moja rada jest prosta, przez najbliższe dziesięć dni zastępujemy jeden z posiłków (najlepiej kolację) lekką sałatką. Do tego szklanka wody z cytryną i imbirem. Nasza magiczna kompozycja sprawia, że dostarczamy organizmowi potrzebnych witamin i minerałów, nie czujmy głodu i co najważniejsze- zajadamy się ze smakiem. Dzięki temu będziecie mogli bezkarnie sięgnąć po pyszne ciasta w trakcie Wigilii. O tym, żeby się ruszać, pić dużo wody i dobrze spać wspominać nie będę bo to banały, o których doskonale wiemy. Jedno jest pewne- nie da się uniknąć nadprogramowych kalorii na święta. Ale czy nie to jest właśnie najpiękniejsze ? :)

CZEGO POTRZEBUJEMY DO STWORZENIA SAŁATKI?

awokado- dzięki witaminie E jest świetnym paliwem dla mózgu, bogate źródło tłuszczów jednonienasyconych
orzechy nerkowca- zawierają dużo białka, zawartość wielonienasyconych kwasów tłuszczowych obniża poziom złego cholesterolu
ogórek- eliminuje toksyny, źródło krzemu który poprawia zdrowie stawów
liście szpinaku- zawierają potas, żelazo, beta-karoten i antyoksydanty 
zielone oliwki- wspomagają trawienie i łagodzą migrenę
niebieski ser pleśniowy-  źródło wapnia i fosforu, które sprzyjają budowie mocnych zębów i kości, bogaty w najważniejsze dla naszego organizmu elektrolity jak potas i sód
sałata rzymska- spożywając jedynie 30 gramów świeżej sałaty rzymskiej dostarczamy organizmowi 50% dziennego zapotrzebowania na witaminę A
oliwa z oliwek- kwasy jednonienasycone chronią organizm przed rozwojem chorób układu krążenia, w tym choroby wieńcowej oraz miażdżycy


Wszystkie produkty wykorzystane w dzisiejszym wpisie znajdziecie w sklepach
 http://www.lidl.pl/pl/index.htm
Ryneczek Lidla ma w ofercie zawsze świeże warzywa i owoce, dzięki czemu mamy gwarancję, że przepis się uda. 
Warto stawiać na wysokiej jakości produkty, to one decydują o smaku potraw.