piątek, 31 lipca 2015

Poradnik dla osób, które chcą zacząć ćwiczyć w siłowni.

Dostajemy wiele wiadomości od młodych dziewcząt, które chciałyby zaczać pracę na siłowni albo od starszych kobiet, które powstrzymuje niepewność. Jak się tam zachować? O czym warto pamiętać?Co ze sobą zabrać? Nie jestem wysportowana, więc co sobie pomyślą inni? Dlatego też postanowiłyśmy stworzyć dla Was mały poradnik, kilka prostych reguł, które pomogą Wam poczuć się swobodnie w klubie fitness.

O czym warto pamiętać przed pierwszą wizytą w siłowni?

1. Pytaj.
Nie wiesz jak ćwiczyć na poszczególncych sprzętach ? Obsługa siłowni jest po to, aby Ci to wyjaśnić. To ich robota. Zamist tracić czas na podglądanie innych poproś o pomoc pracowników. Krótka porada może okazać się bardzo cenna. 

2. Nikt się na Ciebie nie gapi.
Idąc na trening po raz pierwszy masz wrażenie, że wszyscy będą Ci się przyglądać. Bzdura. W siłowni każdy zajęty jest sobą. Większość facetów spogląda w lustra a nie na Ciebie. Dlatego nie popsiuj się, nie ustawiaj zbyt dużych ciężarów. Skup się na sobie a nie na tym, co pomyślą inni.

3. Weź ze sobą ręcznik.
Przed skorzystaniem z urządzenia połóż na nim ręcznik. Będzie to higieniczne zarówno dla Ciebie jak i dla pozostałych klubowiczów.

4. Spraw sobie dużą torbę.
Musisz w niej pomieścić strój do ćwiczeń, buty sportowe, żel pod prysznic, szampon, dwa ręczniki, butelkę z wodą, klapki.

5. Pij wodę.
Podczas jednego treningu powinnaś wypić przynajmnie 1.5l niegazowanej wody mineralnej. Pij w trakcie treningu, nawet gdy nie jesteś spragniona.

6. Patrz w lustro.
Lustra w siłowni nie wiszą po to, żeby się podziwiać ale po to, aby kontrolować sylwetkę w trakcie ćwiczeń

7. Dezynfekuj.
Po skorzystaniu ze sprzętu przetrzyj go papierowym ręcznikiem nasączonym preparatem do dezynfekcji. Dostępne na miejscu.

8. Sprzątaj po sobie.
Po skorzystaniu ze sprzętów (mata, ciężarki, sztanga, piłka itd.) odkładaj je na miejsce.

9. Kontroluj wagę.
Praktycznie każda siłownia posiada bardzo dokładną wagę, z której można bezpłatnie korzystać. Po miesiącu regularnych ćwiczeń zważ się. Efekt widoczny w cyferkach będzie świetną motywacją.

10. Nigdy nie ćwicz w normalnym staniku.
W trakcie ćwiczeń więzadła Coopera odpowiedzialne za jędrnoość są bardzo obciążone, co może prowadzić do obwisania biustu. Zainwestuj w porządny stanik sportowy.

11. Zrezygnuj z makijażu. 
Jeśli nie musisz - nie maluj się. W trakcie intensywnych ćwiczeń i tak wszystko spływa i będziesz wyglądać jak pobita.

Jeśli szukacie dobrej siłowni z nowoczesnym designem oraz wykwalifikowanym personelem, koniecznie sprawdźcie McFit. Siłownię tę można wypróbować bezpłatnie i bez zobowiązań. -----> KLIK!
Zdjęcia wykonano w siłowni McFit.