Zupa krem brokułowa.

Za zupami średnio przepadam, kremy uwielbiam. Są sycące co jest ich dużą zaletą. Poza tym łatwe w przygotowaniu. W większości przepisów jednym ze składników jest śmietana. Ja zdecydowałam się ją pominąć. Wg mnie bez śmietany smakuje dużo lepiej i przede wszystkim  jest zdrowiej.  Z poniższych składników udało mi się sporządzić cały gar pysznego kremu więc spokojnie da się wykarmić liczną rodzinkę. Przepis zaspokoi zarówno wegetarian jak i tych, którzy mają bardziej wysublimowane podniebienie i lubią niestandardowe smaki.

Czego potrzebujemy?
1 świeży brokuł
trzy ziemniaki
duża marchewka
dwie cebule
trzy ząbki czosnku
kostka drobiowa
dwie łyżki masła
vegeta, pieprz

Jak to zrobić?
Cebulę i czosnek drobno siekamy i podsmażamy na maśle. Masło nadaje potrawie lepszy smak więc w tym przypadku proponuję nie zastępować go oliwą. Ziemniaki i marchewkę pokroić w kostkę i gotować aż zmiękną. Brokuły gotujemy osobno. Róże brokułów wrzucamy do wrzącej wody, dodajemy dwie łyżeczki vegety i czekamy aż zrobią się miękkie. W tym czasie w osobnym naczyniu przygotowujemy bulion. Przepis jest na opakowaniu (jedną kostkę rozpuścić w 1/2 litra wrzącej wody). Ostatnia czynność- miksowanie. Do tego celu użyłam blendera. W tym przypadku okazał się dość mały dlatego ziemniaki, marchew i cebulę z czosnkiem zmiksowałam osobno a brokuły zalane bulionem osobno. Wszystkie składniki dokładnie mieszamy do uzyskania jednolitej konsystencji. Nie zapomnijcie o pieprzu. Warto dodać go nieco więcej. Krem brokułowy można podawać z grzankami, żółtym serem, prażonymi płatkami migdałowymi albo serem pleśniowym. Ja zdecydowałam się na szczypiorek. Ładnie pachnie i smacznie wygląda ;)
Obiecuję, że jest pysznie!

























Napisała: Pati.
Copyright © 2014 siostry bukowskie. , Blogger