Gwiazdkowy wehikuł czasu.

W roku 1992, w polskiej telewizji, miała miejsce premiera kochanego przez wszystkich filmu. Od prawie 25 lat każdemu z nas święta kojarzą się z Kevinem. Pamiętam, że będąc dzieckiem mój stan bożonarodzeniowego podniecenia wyznaczały telewizyjne zapowiedzi Samego w Domu. Cały świat pokochał historię chłopca z rodziny McCallister, który broni swojego domu przed włamywaczami. Film zarobił na całym świecie ponad 477 000 000 dolarów. Nawet nie wiem ile to jest bo moje poczucie pieniądza kończy się na kwocie tysiąc złotych a informację skopiowałam z Wikipedii. Chciałam uwydatnić ogrom odniesionego przez producentów sukcesu. Na czym polegał fenomen filmu w Polsce? To proste. Oglądając ów amerykański film w wieku dziesięciu lat, przenosiłam się w zupełnie inną czasoprzestrzeń.W 1996 r. Polska była szara i uboga. Dlatego też zachwycał nas ogromny dwupiętrowy dom, uginający się pod ciężarem świecidełek i ozdób, z pięknym kominkiem otoczonym skarpetami i pachnącą choinką. Amerykańska rodzina leci do Paryża do drogiego hotelu a tytułowy bohater zajada się w tym czasie smakołykami, o których istnieniu nie mamy pojęcia. Polskie realia były wówczas nieco inne. Większość z nas wychowywała się w komunistycznych blokach, gdzie sztuczną choinkę wyciągało się z dna szafy. Nie było lodowisk, przepięknych bożonarodzeniowych szopek czy dostawców pizzy na telefon. Nikt nie myślał o podróżach, chyba że do babci na drugi koniec miasta. Prezenty raczej skromne, tak samo jak kolacja. Nie mówię, że było gorzej. Po prostu inaczej. Wówczas Kamień Pomorski był dla mnie oddalony od Chicago o lata świetlne. Apogeum euforii przeżywałam w drugiej część filmu, kiedy to Kevin odwiedza sklep z zabawkami Pana Duncana. Czułam się wtedy jakbym podglądała życie na Marsie. Perypetie Kevina były dla mnie jak padający w Wigilię śnieg. Powinniśmy wygenerować do Chrisa Columbusa międzynarodowy list z podziękowaniami za to, że wyrwał nasze dzieciństwo ze szponów rzeczywistości. Do dziś marzą mi się turkawki przyjaźni.



buty- Saway 189 zł
płaszcz- Tally Weijl 389 zł
spodnie- House 99,99 zł
golf- Reserved 129 zł

Sprawdź nasz najnowszy odcinek na  pt. Kraina Lodu

Na zdjęciach: Marsi

Napisała: Pati
Copyright © 2014 siostry bukowskie. , Blogger