Jak poradzić sobie ze wzdęciami i usprawnić pracę jelit?

Jak poradzić sobie ze wzdęciami i usprawnić pracę jelit?

Prowadzisz zdrowy tryb życia, uprawiasz sport, dbasz o swoją dietę i stawiasz na wysokiej jakości produkty a mimo to regularnie odczuwasz problemy żołądkowe objawiające się niestrawnością, biegunką, wzdęciami czy gazami jelitowymi? Troszczymy się o skórę, paznokcie czy wątrobę ale czy na pewno wiemy jak zadbać o nasze jelita? Po zjedzonym posiłku często występuje uczucie ciężkości, obwód w Twoim pasie znacznie się powiększa a Ty masz wrażenie, że Twój brzuch jest trzy razy większy niż na czczo? To efekt zbyt dużej ilości gazów w przewodzie pokarmowym, którym warto przyjrzeć się z bliska.

Od początku: jelito jest fragmentem przewodu pokarmowego, w którym zachodzi proces wchłaniania strawionego pokarmu. Jelito cienkie i grube różnią się od siebie nie tylko budową ale także funkcjami. W cienkim wchłaniane są węglowodany, tłuszcze, białka, witaminy oraz minerały, w jelicie grubym natomiast następuje końcowy etap wchłaniania wody, soli mineralnych i elektrolitów z resztek pokarmowych. Przeanalizuj poniższe punkty i zastanów się co może powodować zburzenia u Ciebie. W większości tego typu przypadków możesz poradzić sobie sam. Dowiedz się jak.


1. Jelita mogą być przeciążone i osłabione jeśli Twoja dieta jest zbyt obfita w wysokokaloryczne produkty, mięso i tłuszcz zwierzęcy i roślinny. Tłuszcz opóźnia opróżniane żołądka. Tłuszcze to niezbędny produkt do prawidłowego funkcjonowania organizmu jednak zbyt tłusta dieta może nieść za sobą zaburzenia trawienne. Chipsów, słodyczy, słonych przekąsek i fast foodów wymieniać nie będziemy bo to chyba oczywiste. Istnieje jednak kilka produktów, z którymi powinnaś być ostrożna. Należą do nich: smalec, masło, majonez, oleje roślinne, orzechy, tłuste ryby.

2. Pozostając w temacie diety, wśród produktów wywołujących gazy jest mnóstwo zdrowych i wartościowych, po które chętnie sięgamy w codziennej diecie. Produkty szczególnie gazotwórcze to rośliny strączkowe (fasola, soja, groch, soczewica), kapusta, brukselka, brokuły, kalafior, świeża cebula, pieczywo, jabłka, śliwki, grube kasze, grzyby. Nie oznacza to wcale, że trzeba z nich rezygnować. Miej jednak na uwadze, że zjedzenie kaszy pęczak z fasolą przed ważnym wyjściem może okazać się bardzo niekomfortowym doznaniem.

3. Żucie gumy nie tylko powoduje, że połykasz zbyt dużo powietrza. Zawiera ona również sorbitol, związek chemiczny nasilający procesy fermentacyjne jelit i przyspieszające ich perystaltykę. Związek ten zawarty jest również w jabłkach, gruszkach, brzoskwiniach i wiśniach, co wywołuje podobny efekt.

4. Siedzący tryb życia znacznie utrudnia transport gazów w przewodzie pokarmowym. Sport i aktywne spędzanie czasu pomogą Ci przyspieszyć pozbycie się uporczywego uczucia wzdęcia po posiłku.

5. Pracę Twoich jelit mogą zaburzać przyjmowane przez Ciebie antybiotyki, leki przeciwbólowe, antydepresyjne, pigułki antykoncepcyjne, papierosy i alkohol

6. Nietolerancja na niektóre składniki pokarmowe to sprawa bardzo indywidualna. Nietolerancja glutenu czy laktozy to najpowszechniejsze z dolegliwości. Możesz sprawdzić czy cierpisz na nietolerancję pokarmową wykonując odpowiednie testy. Takie testy to niemały wydatek, jeśli jednak, prócz zaburzenia w funkcjonowaniu jelit, odczuwasz też ogólne osłabienie i ciągłe zmęczenie, brak koncentracji, bóle i obrzęki stawów czy niepokój, takie testy mogą okazać się dla Ciebie pomocne.

7. Stosuj probiotyki. Coraz więcej wskazuje na to, że zdrowe jelita to podstawa zdrowia w ogóle. Możesz im pomóc dostarczając kultury bakteryjne lub drożdże o korzystnym dla zdrowia działaniu. Pomagają one zachować prawidłową florę fizjologiczną. Należą do nich: kapusta kiszona i domowe ogórki kiszone, kwas chlebowy, sok z buraków kiszonych, kefir, maślanka, jogurt naturalny.

8. Szykujesz się na ważny dzień a wzdęcia mogłyby to utrudnić? Przygotuj swój posiłek z produktów o małej zdolności gazotwórczej: ryż, banany, cytrusy, jaja, żółty ser, napoje niegazowane, jogurt, otręby, chude mięso.

9. Dodatkowo: picie napojów przez słomkę sprawi, że do Twojego przewodu pokarmowego dostanie się mniej powietrza. Pomocnym może okazać się również powolne i dokładne żucie pokarmu.

10. 2 litry wody dziennie usprawnią pracę nie tylko Twojego przewodu pokarmowego ale całego organizmu. Doskonale wiemy, jak ważnym składnikiem jest woda a mimo to bardzo często dopuszczamy do sytuacji, że z pragnienia zasycha nam w ustach, boli głowa lub występują zawroty głowy przy gwałtownym wstawaniu. Jeśli czytasz teraz te słowa- sięgnij po szklankę wody.=

11. Stres. Dowiedz się jak wpływa na Twoje zdrowie i pracę całego przewodu pokarmowego. Więcej na ten temat tutaj ---> klik!

PAMIĘTAJ:
Długotrwałe i bardzo uporczywe zaburzenia perystaltyki jelit mogą być objawem poważnej choroby, powiększeniem któregoś z narządów jamy brzusznej, zapalnymi chorobami jelita czy nowotworu.Wtedy koniecznie należy zwrócić się o pomoc do lekarza. 



Jak rozwinąć swoją karierę?

Jak rozwinąć swoją karierę?

W sklepie spożywczym pod blokiem jest najbardziej specyficzny dział mięsny, jaki kiedykolwiek widziałam. Prócz standardowych kiełbas, szynek i pasztetów mają tam również zdrapki. Kiedy więc idę rano po przysłowiowe bułki, często się zastanawiam się czy towarem tak pożądanym jest mięcho na schabowego, czy może chęć wygrania życia. Nasza babcia odkąd pamiętam `puszczała lotka`. Nigdy nic nie wygrała, ale jak już wygra to kupi wnusiom mieszkanie w centrum Warszawy a sobie wielki telewizor. Babcia Lusia nie jest odosobnionym przypadkiem. Ludzi czyhających na to, aż ich życie odmieni się za sprawą sprawczego palca bożego są miliony. W popularnym niegdyś dokumencie `Ballada o lekki zabarwieniu erotycznyym` najczęściej możemy usłyszeć `pójdę tam, może akurat ktoś mnie zauważy`. Dla niewtajemniczonych, to taki serial  o atrakcyjnych młodych dziewczynach, którym marzy się kariera w wielkim świecie. Kiedyś również wierzyłam, że drzwi do mitycznego Wielkiego Świata otwiera się raz a później jest już tylko lepiej, wystarczy jedynie się przebić. Ktoś cię zauważy, trafisz szóstkę w totka, wygrasz casting do programu albo pokażą Twoją twarz w telewizji i już! Jeden złoty strzał a z kranu w kiblu będzie się lał Johnnie Walker, cytując klasyczka. Lubię wierzyć w bajki o żebraczce, która stała się księżniczką a historia pokazuje nam, że takich przykładów są tysiące. Rzadko jednak uświadamiają nam, że ten szczęśliwy traf potrafi powalić na kolana, jeśli nie jesteś na niego gotowy. Nie bez powodu większość zwycięzców horrendalnych kwot po kilku latach ma na koncie mniej niż przed wygraną, natomiast o finalistach telewizyjnych programów sprzed roku nikt dziś nie pamięta. Nie twierdzę, że bycie szczęśliwcem to coś złego, wręcz przeciwnie. Każdy z nas czeka na swój moment, trzeba jednak dobrze przygotować się na jego nadejście. Jeżeli więc jesteś w czymś dobry, zbieraj swoje drobne zasługi do dużego koszyczka sukcesu. W wywiadach często pytają nas o moment przełomowy w naszej karierze z nadzieję, że podamy konkretną publikację, występ czy tytuł programu. A ja swój moment pamiętam doskonale, choć nigdy o nim nie mówię. Mało spektakularny, raczej brutalny. Chcąc zarobić na aparat rozdawałyśmy ulotki na Monciaku w Sopocie. Wtedy dotarło do mnie, że czeka nas bardzo długa droga ale motywacji nam nie brakuje, więc damy sobie radę.


NIESPODZIANKA! Z naszym kodem rabatowym: BUKOWSKIE do końca października masz 20% zniżki na całą kolekcję sportową w sklepie www.czasnabuty.pl
Sprawdź koniecznie i wybierz swoje ulubione!


buty- Czas na buty 459,90 zł;  20% zniżki z kodem rabatowym: BUKOWSKIE
płaszcz- Majors 
spodnie- born2be 129,99 79,99 zł
sweter- born2be 74,99 49,99 zł
okulary- paczepacze 49 zł
Wilgotny chlebek na słodko z mąki gryczanej i jabłka.

Wilgotny chlebek na słodko z mąki gryczanej i jabłka.

Gdybym mogła, bez konsekwencji dla figury, jeść wszystko na co mam ochotę, to z rana serwowała bym sobie rogaliki z czekoladą, pączki i drożdżówki. Słodkie wypieki to moja największa i najgroźniejsza słabość. O ile my sami kochamy pieczywo to nasza figura już niekoniecznie. Dietetycy zgodnie radzą, że odstawienie białego chleba, kajzerek i ciast jest niezbędne na drodze o lepszą figurę. Pomóc w tym może nasz dzisiejszy przepis ten bezglutenowy przepis na wilgotny chlebek świetnie sprawdzi się w roli śniadania, podany z powidłami czy konfiturą jest nawet w stanie konkurować rogalami z Nutellą. Koniecznie zapisz sobie ten przepis!

Czego potrzebujemy?
-2 duże jabłka
- szklanka mąki gryczanej
- pół szklanki oleju kokosowego
- 4-5 łyżek miodu
- 2 jajka
- 100 g orzechów włoskich
- łyżeczka cynamonu
- łyżeczka sody oczyszczonej

Jak to zrobić?
1. Prostokątną formę do pieczenia chleba wyłóż papierem. Piekarnik rozgrzej do tem. 180 st.C.
2. Jabłka umyj, obierz, wytnij gniazda nasienne i zetrzyj na tarce.
3. W misce wymieszaj suche składniki: mąkę, cynamon, sodę.
4.Do suchych składników dodaj pozostałe składniki na chlebek, dokładnie wymieszaj za pomocą dużej łyżki.
5. Ciasto przelej do formy i piecz przez ok. 40 minut.
6. Podawaj z konfiturą lub syropem klonowym.


Copyright © 2014 siostry bukowskie. , Blogger